Opstarten bij RKITEK in tijden van Covid-19

Onze collega Kevin Poleunis mocht in maart opstarten bij RKITEK. Midden in Corona tijden ging hij aan de slag bij een van onze klanten Wij polsten even naar z’n verhaal!

“Opstarten bij RKITEK was op zich al ontzettend leuk. En dan nog eens meteen aan de slag kunnen bij een klant, was helemaal top!

Het is een leuk project binnen AWS waar ik aan meewerk. En zelfs in deze vreemde situatie ben ik toch al super ingewerkt geraakt.

Tijdens de week dat de quarantaine begonnen is, ben ik bij onze klant gestart. 

De eerste dag kwam ik in een leeg hoofdgebouw om mijn laptop te krijgen en wat hulp van een teamlid. Vanaf dan was het volledig home office. 

En hier ben ik dan, net iets meer dan een maand later. Alle communicatie met het team is gebeurd via skype meetings, slack berichten en e-mails. Het enige wat nog ontbreekt is een virtuele koffiemachine om aan te gaan staan 😊

Het thuiswerken heeft zo z’n voor- en nadelen. Allereerst: geen files! ​​​​​​​Daarnaast heb je meer zaken meteen bij de hand.

En sporten, wat ik vroeger altijd na het werk deed, dat doe ik nu tijdens m’n middagpauze.

Het nadeel is dat het soms wat aanvoelt alsof je woont waar je werkt en niet dat je werkt waar je woont.

Maar uiteindelijk, alles samengenomen, ongeacht de bizarre situatie, heb ik mijn draai binnen het project volledig gevonden.

Soms is het wat zoeken om bepaalde dingen gedaan te krijgen, maar uiteindelijk geraak ik er altijd wel aan uit. En thuis moet ik tenminste niet met een mondmasker tussen plexiglas werken 😉”

Wij zijn altijd op zoek naar nieuwe medewerkers. Heb je een sterke technische achtergrond en de nodige ervaring met architectuur, integratie of DevOps? Check dan ons jobaanbod!